Wat ‘moet’ ik vandaag posten?
Je opent je contentkalender. Wat staat er vandaag op de planning? Wat ‘moet’ ik publiceren? Hoe houd ik mijn volgers betrokken? De gedachte dat je misschien niet genoeg doet, sluipt al snel naar binnen. En als je niets zegt… ben je straks vergeten, toch?
Stop. Adem in. En luister even.
Want weet je wat? Merkverbinding draait helemaal niet om hoe vaak je post. Het draait om de waarde die je biedt. Het draait om wat je deelt en, nog belangrijker, hoe je mensen raakt. Het gaat om het vertellen van jouw merkverhaal.
Denk eens terug aan de merken of ondernemers waar jij echt fan van bent. Is dat omdat ze elke dag in je feed verschijnen? Waarschijnlijk niet. Het is omdat ze iets in jou losmaken. Ze inspireren je, raken je, geven je het gevoel dat ze jou begrijpen.
Mensen beslissen vaak niet op basis van logica, maar vanuit gevoel. Dat geldt ook voor de connectie met jouw merk. Emoties verbinden. Verhalen raken. Dus in plaats van te vragen: “Wat moet ik vandaag posten?” kun je jezelf beter afvragen:
- Hoe kan ik vandaag waarde toevoegen aan mijn volgers?
- Wat kan ik delen dat hen raakt, inspireert of verder helpt?
- Hoe kan ik laten zien dat ik hun écht begrijp?
Het gaat er niet om hoe vaak je gezien wordt, maar hoe diep je herinnerd wordt. Één krachtig verhaal, één inspirerende boodschap of één waardevol inzicht kan meer impact maken dan een hele reeks oppervlakkige posts.
Durf te vertrouwen op jouw unieke stem en merkverhaal. Neem de tijd om je volgers écht te leren kennen en hen te laten zien dat je er voor hen bent. Niet omdat je ‘moet’, maar omdat je wilt. Dat is wat merkloyaliteit opbouwt.
Dus, wat ga jij vandaag posten? Iets dat raakt, inspireert en verbindt? Begin klein, maar begin met een verhaal dat alleen jij kunt vertellen.
Zodat jouw merk niet alleen zichtbaar is, maar voelbaar wordt.